Uncategorized

Når du skal gøre indtog i udenlandske markeder – hvorfor og hvordan gør man det?

Af september 26, 2019 Ingen Kommentar

På grund af det globale marked kan du som stor virksomhed eller privatejet firma udvide dine horisonter til verdenens ender. Det er muligt, du måske har hovedsæde eller udgangspunkt i en dansk by, hvorved det meste af din forretning får dens indkomst af den lokale befolkning. Men der er muligheder at hente via f.eks. internettet, hvor hele den globale handel og marked er sat sammen, således at den mindst forretning kan ramme kunder i alverdens lande. Hvis du ved, hvordan du skal gøre dit indtog i dette globale marked, kan der være mange penge at hente.

Det skal der være styr på

Når du skal tage skridtet ind på det udenlandske marked, er der nogle facetter, der helst skal være i orden, så du får mest mulig ud af hele idéen. Her er nogle eksempler på, hvad du bør have i tankerne, inden du begynder projektet:

  • Hvis du træder ind i et land med et andet sprog, kræver det, din virksomhed taler dette sprog. Hvis du overvejer selv at stå for oversættelserne, kan der hurtigst ske fejl. Hvis en potentiel kunde ser grammatiske fejl eller ukomplette oversættelser, får de hurtigt tanken om, at hjemmesiden/virksomheden ikke er af en høj nok kvalitet. Du bør tage kontakt til professionelle oversættere. Især oversættelse til tysk er en god idé pga. Tysklands store marked.

  • Forstå landet og kulturen. Alle lande er ikke ens – langt fra. Du bør forstå det givne lands kultur, så du bedst mulig kan dreje dit produkt i den retning og dermed overvinde de udenlandske kunders tillid.

  • Hav altid en solid base herhjemme. Hvis skiftet til udlandet ikke helt ender med at fungere, kan det være rart stadig at have en fungerende forretning herhjemme. Sats kun det i udlandet, du kan tåle at miste.

Skriv en Kommentar