Generelt

Instagram influencer: Hold dig på toppen af Instagram og dets algoritmeændringer

Af oktober 12, 2022 Ingen Kommentar

Instagrams algoritme og sæt funktioner kan altid ændres. Som influencer bør du holde dig opdateret med trends og vigtige meddelelser – en lille justering i algoritmen kan fuldstændig ændre den måde, folk ser på og interagerer med dit indhold.

 

Der er heldigvis en række pålidelige ressourcer, du kan konsultere, når det kommer til Instagram-opdateringer, herunder men ikke begrænset til:

 

  • @creators Instagram-kontoen, som officielt drives af Instagram-teamet og giver officielle opdateringer på platformen
  • Lederen af ​​Instagram Adam Mosseris konto, som poster yderligere indsigt og platformopdateringer
  • The Later blog, et planlægningsværktøj på sociale medier, der skaber indhold og udfører original research omkring alt, hvad Instagram har
  • Det bedste sted at få information om platformen er selve platformen. Hvis du gør det, kan du beskytte dig mod fejlfortolkning af oplysninger såvel som misinformation om, hvad der sker. Prøv altid at lave din egen research og gå tilbage til platformens officielle kanaler.

 

Selvom der ikke er nogen måde, et Instagram-feed skal se ud, er der kendte fordele ved at have et sammenhængende feed eller branding.

 

Trends

Med et mere ensartet udseende giver dit feed de besøgende en bedre idé om, hvilken slags indhold du producerer med blot et hurtigt blik på din profilside. Ud over det har selv valg af en signaturmærkefarve vist sig at øge din genkendelse.

 

I sidste ende er det dog op til dig at beslutte, om du vil opbygge en stærk visuel identitet. “I sidste ende er det et personligt valg at beslutte sig for at have et kurateret feed. Dit Instagram-feed skal bestå af det, du vil lægge derude for at repræsentere dit personlige brand. Det behøver ikke at være perfekt kurateret.

 

Når du skriver kommentarer, skal du ikke kun være opmærksom på det beløb, du modtager, men på følelsen. Efterlader folk positive eller negative bemærkninger? Eller forlader de en blanding af begge? Hvis du har modtaget negativ feedback, kan det betyde, at det er bedst at overveje ikke at poste noget lignende i fremtiden.

Instagram Stories

 

Når det kommer til Instagram Stories, skal du overvåge, hvordan disse metrics svinger. Jo højere tal du ser, jo bedre yder dit indhold sig. Når du oplever et dyk i nogen af ​​nedenstående, kan det betyde, at indholdet ikke giver genklang

 

Det er værd at bemærke, at du kan dele links til andre artikler, andre indlæg, og har du egen virksomhed, kan du dele din virksomheds hjemmeside og de produkter du sælger, du bruger, via linkmærket på Instagram Stories. In-feed-indlæg understøtter ikke denne funktion, så det er mere effektivt at dele links med dit publikum via Stories.

 

Hashtags

Instagram giver dig mulighed for at bruge op til 30 hashtags pr. opslag, men den officielle skaberkonto anbefaler at bruge tre til fem hashtags pr. opslag.

 

Nøglen til at bruge hashtags på Instagram er relevans frem for kvantitet. Før du forpligter dig til at bruge et hashtag, er det godt at lave noget research og slå op på de typer indlæg, der vises under det hashtag. Hvis den type indhold, du vil poste, ikke matcher det indhold, der vises under det pågældende hashtag, vil det sandsynligvis ikke være let at finde, og dermed besejre pointen med at bruge hashtagget.

 

Hvis du tror, du har brug for en leder, så skaf en

Hvis en skaber bliver viral og begynder at vokse og samarbejde med brands, vil agenter naturligvis henvende sig til denne skaber med gode tilbud.

Det altid en god idé at oprette en professionel hjemmeside, så du har mulighed for at samle alt dit indhold på et sted, samt give brands & agenter bedre mulighed for at lære hvem du er, og kontakte dig.

Skriv en Kommentar